Create a critter på ett annorlunda sätt.

Idag är det igen min tur att skapa ett alster ifrån Create a critter kassetten som är en av mina favoritkassetter. Inte bara på grund av de söta figurerna utan även på grund av tillbehören som går att använda på många olika sätt!

En del av detta projektet fick jag idéen ifrån andra nummret av Cricut magazine som Marit tidigare har berättat om. Där en tjej använde bannern ifrån cirkusen som en vanlig flaggbanner. Och den andra idéen har jag ”kommit på själv”, även om den inte är direkt unik.

Banner skar jag ut två gånger med hjälp av min Gyspy. Storlek är ca 5 inch för den undre och något mindre än 5 inch för den blå. Vattnet är gjort med ett av molnen som finns på create a critter och jag har sammanfogat tre stycken moln i olika storlekar till en border som passar 5.5 inch kort. Exakta storleken är 5.58 inch. Denna bit är lite svår att göra utan en gypsy, DS eller ett liknade program.

Båten kommer ifrån Everyday papersdoll och är gjord i 2 inch. Det finns inga lager till den så jag skar ut den två gånger och gjorde övrelagret lite mindre. Och inkade sen upp båten med distress inks.

//Linda

Det här inlägget postades i Kassettserier. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Create a critter på ett annorlunda sätt.

  1. bat3 skriver:

    Bara så läckert….och snyggt!

  2. viktoria skriver:

    Smart idé med moln som vatten istället & bannern från cirkusen. 🙂 Snyggt.

Kommentera

