Äppelkort med Gypsyn

Idag är det jag (Linda) som visar upp hur jag använder min gypsy för att göra ett kort.

Jag använder mig av kassetten doodlecharms (äpplet) samt sweet treats(tagsen). På de första två bilderna ser ni ut det ser ut i gypsyn. Jag gör äpplet i storlek 5,5 och tagsen i storlek 2.

Då doddlecharms inte har så många lager så fick jag skär ut ett äpplet i grönt med för att få bladen i rätt färg.

I gypsyn tar jag två stycken av skuggorna och lägger dem på varandra och vänder den ena med flip och för den sen uppåt så att det blir en litet överhäng bara. (jag kommer att förklara detta närmare i en video) Och sen så ”Weldar” ihop dem. Så kommer inte cricuten att skära ut skära ut de delarna som är ”överlappade”. Det hela låter rörigare än vad det är.  För en tydligare bild titta på bild 3, på kraft ”äpplet”.


Så med relativt lite arbete så har jag lyckats göra ett annorlunda och roligt kort!

//Linda


Det här inlägget postades i Gypsy, Maskiner, Tips&Trix. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Äppelkort med Gypsyn

  1. Eva-Mari Karlsson skriver:

    Gulligt kort!

  2. viktoria skriver:

    Enormt läckert kort 🙂

Kommentera

