Mix´n Match funktionen

Hej!

Idag ska jag, Marit berätta om knappen som heter Mix´n Match på din Cricut. Den använder du om du vill skära ut olika utseende på tex bokstäver på samma gång, Basic A och Roly Poly, B (från Plantin SchoolBook).

Här följer en steg för steg hur du går tillväga för att använda den här funktionen.

Här hittar du Mix´n Match knappen.

När du har tryckt ner knappen så den lyser grönt så visas denna informationen på displayen, Mix´n and Match on.

Nu är det bara att välja vad du vill skära ut. Jag valde ett basic a i storleken 2 inch.

Och ett b i 2 inch men som ni ser på skärmen så är den också i basic.

Då väljer ni ett annat utseende på bokstaven, jag valde Roly Poly.

Då ser ni på skärmen att bokstaven b har ändrat utseende.Sen är det bara att skära ut.

Och är är resultatet.

Det här inlägget postades i Tips&Trix. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mix´n Match funktionen

  1. stephi skriver:

    tack! Detta visste inte jag:-)

  2. |Linda| skriver:

    Detta är supersmart! Jag har inte använt den ännu men det är ju väldigt smidigt!

Kommentera

