En ask gjord med Wild card samt Fit to page.

Idag visar jag (Linda) upp en ask som jag har gjort med kassetten Wild cards samt knappen fit to page. För att få reda på vad Fit to page knappen gör så klicka HÄR.

Asken som jag gjorde finns här i handboken:

Och jag använde mig av den undre figurern samt linern. Fråga mig inte varför jag glömde av framen. Nåja det blev bra ändå. 😛

Jag använde mig av ett 12*12 papper och sen så använde jag mig av fit to page och därmed blev den 7 inch stor. Hade man använt en 12*24 matta och papper så hade man kunnat göra den större säkert. Eller trixa med det i gypsyn eller DS. Men denna gången ville jag göra det snabbt och lätt. 🙂

Skar ut den i bazzil och använde mig av 4 i fart, 5 i tryck och 6 i djup.

När man låter cricuten skär ut boxar m.m. så gör den små stödlinjer så att man kan se exakt vart man ska vika boxen. Jag vet inte om det syns så bra på bilden men klicka på den för att få den större i alla fall.

Jag skar även ut linar en till den (den svarta) och så här ser lådan ut ofixad.

Och dekorerad al Linda. 😉

Det blev en söt liten låda. Som hade passar bra till ett gäng 5*5 kort! Eller om man sätter en platsbit på baksidan så kanske ett smycke eller något annat mindre.

 

Hoppas att ni fann denna beskrivning användbar. //Linda

Det här inlägget postades i Alster, Kassetter, Tips&Trix. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En ask gjord med Wild card samt Fit to page.

  1. bat3 skriver:

    SUPER SNYGG! 8o)

  2. Ping: En ask för SCB! | Lindas pysselblogg

  3. stephi skriver:

    ja altra kan du…du som säger att det ej e din grej 🙂
    Snyggt

Kommentera

