Att använda vinyl…

.. är riktigt kul och det är lätt att ta bort om man tröttnar. Vinyl är en plast som finns i många olika färger. Du kan dekorera väggar, garderober burkar mm.

Här visar jag steg för steg hur jag går tillväga.

Här ser du svart och vit vinyl, jag har valt en skärmatta som är 24 inch.

Jag klipper till den bit jag vill ha, behåller skyddstejpen som är bakom vinylen

och fäster den på mattan.

Jag ställer in storlek på mattan med knappen Mat size.

Såhär ser det ut nu då jag satt dit mattan.

Jag valde 8 inch på min figur, en papegoja. Du ser på bilden att mattan är inställd på 24.
Såhär blev papegojan. Nu vill jag ha en till papegoja men en som sitter spegelvänt.

Det finns en knapp som heter Flip, den vänder figurerna. Smart va?

Nu har jag två stycken papegojor. Hade jag varit smart hade jag satt dem närmare varann för att spara vinyl. Men alla spillbitar blir perfekt till bokstäver och annat skoj.

Såhär blev det då de sattes upp på garderoben. Slutligen vill jag visa vilken kassett jag använt.

Ha en fin söndag, Stephi

Det här inlägget postades i Kassetter, Tips&Trix. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Att använda vinyl…

  1. viktoriahelena skriver:

    Så läckert. Smart idé Stephi.

  2. |Linda| skriver:

    Så läckert det blev!! Man kan verkligen göra mycket fint med vinly!

  3. bat3 skriver:

    Riktigt läckert…..

Kommentera

